چگونه برای کنکور شروع کنیم؟

۱- اجازه ندهید فکرهای منفی باعث سستی شما بشوند: قبل از هرچیز باید به این نکته توجه کنید که برای موفقیت در کنکور باید فکرهای منفی را از خود دور کنید. به این قضیه که خیلی ها بیشتراز من درس خوانده اند فکر نکنید و بدانید که هر کس برنامه خودش را جلو می برد و نمی توان بین داوطلبان مختلف مقایسه کرد.

۲- انگیزه و تلاش کلید موفقیت در کنکور است: به این نکته بسیار توجه کنید که انگیزه و تلاش بسیار مهم‌تر از برنامه‌ریزی است. بهترین برنامه ها اگر اجرایی نشوند هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. سعی کنید از همین امروز با تمام توان تان درس بخوانید و بدانید که هر چه قدر بتوانید انگیزه خود را در طول مسیر درس خواندن بالا تر نگه دارید ‏شانستان برای جلو زدن از بقیه بیشتر خواهد شد.

۳- حدی برای اندازه درس خواندن و تست زدن نگذارید: کنکور یک رقابت بین شما و دیگر دوستانتان است اما به آن نگاه فرا رقابتی داشته باشید. ممکن است دانش آموزان دیگر از شما باهوش تر باشند به همین دلیل نگذارید این فکر که دیگران از من کمتر درس می خوانند مانع بیشتر شدن تایم مطالعه شما بشود.

نیوتون جمله‌ای معروف دارد که می گوید تاثیر هوش در موفقیت فقط ۱ درصد است و ۹۹ درصد دیگر به تلاش شما بستگی دارد. قبول دارم که این رقابت شبیه دو ماراتن از که کامل بسیار دشوار می باشد اما تلاش های کوچک هر روزه و ناامید نشدن می تواند شما را به نتایج بسیار بزرگی برساند.

پس قوی و محکم به برنامه روزانه ات بچسب و اجازه نده که هیچ چیز مانع حذف شدن قسمتی از آن شود. خودت را در کلاس دانشگاهی که دوست داری تصور کن و به تلاشت ادامه بده.

بازیر گروه های رشته ریاضی بیشتر آشنا شویم

گروه آزمایشی ریاضی ۳ زیر گروه دارد که هر کدام از آنها شامل رشته های مختلف می باشد.

ضرایب دروس در زیرگروه های رشته ریاضی

دروسی هستند که در زیر گروه های مختلف ضرایب متفاوتی دارند. هرچه درصد دروس ضریب دار بیشتر باشد شانس قبولی شما در آن رشته نیز بیشتر خواهد بود. درس های ریاضی، فیزیک و شیمی در ۳ زیرگروه ریاضی دارای ضرایب متفاوتی اند. به عنوان مثال اگر کسی درصد ریاضی بالاتری را کسب کند شانس بیشتری برای قبولی در زیرگروه های ۱ و ۲ دارد و بین این دو درصد شیمی تعیین کننده خواهد بود.

زیر گروه ۱: ضریب ریاضی: ۴ ، ضریب فیزیک: ۳، ضریب شیمی: ۲

زیر گروه ۲: ضریب ریاضی: ۴، ضریب فیزیک: ۳، ضریب شیمی: ۳

زیر گروه ۳: ضریب ریاضی: ۳، ضریب فیزیک: ۲، ضریب شیمی:۳

رشته های ارائه شده در زیرگروه های مختلف رشته ریاضی

رشته های تحصیلی زیرگروه های ریاضی
زیرگروهرشته های تحصیلی
زیرگروه 1مقطع دکتری: دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، دکترای پیوسته فیزیک
مقطع کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد
مقطع کارشناسی: آمار و سنجش آموزشی، آمار، آموزش ابتدایی، آموزش ریاضی، آموزش تربیت بدنی، آموزش فیزیک، آموزش کودکان استثنایی، ادیان و مذاهب، اقتصاد، الکترونیک و مخابرات دریایی، امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، امنیت بین الملل، امنیت نرم، ایمنی صنعتی، پژوهشگری امنیت، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، حسابداری، حفاظت اطلاعات، روان شناسی، ریاضیات و کاربردها، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، ضد تروریسم، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم انتظامی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم قرآن و حدیث، علوم کامپیوتر، علوم مهندسی، علوم ورزشی، علوم و مهندسی آب، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فیزیک، فیزیک مهندسی، گردشگری، مددکاری اجتماعی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، معماری داخلی، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی انرژی، مهندسی برق، مهندسی بهره برداری راه آهن، مهندسی پزشکی، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی حمل و نقل ریلی، مهندسی خط و سازه های ریلی، مهندسی دریا، مهندسی دریانوردی، مهندسی راه آهن، مهندسی ساخت و تولید، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشتی، مهندسی ماشین آلات دریایی، مهندسی ماشین های ریلی، مهندسی ماشین های صنایع غذایی، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی نساجی، مهندسی نقشه برداری، مهندسی هوافضا، هتلداری، هنرهای چند رسانه ای، هوانوردی، اقتصاد کشاورزی
مقطع کاردانی: کاردانی آمار، کاردانی آموزش ریاضی، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاردانی امور بانکی، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی بهینه سازی مصرف انرژی، کاردانی بیمه، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی تعمیر و نگهداری هواپیما، کاردانی تکنولوژی آبیاری، کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی، کاردانی گردشگری، کاردانی حسابداری، کاردانی سخت افزار کامپیوتر، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، کاردانی علوم انتظامی، کاردانی علوم ورزشی، کاردانی فرآوری مواد معدنی، کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کاردانی فنی خط و ابنیه، کاردانی فنی کشتی، کاردانی مخابرات، کاردانی مخابرات هواپیما، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی مدیریت گمرکی، کاردانی مراقبت پرواز، کاردانی معماری، کاردانی معماری سنتی، کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی، کاردانی هتلداری
زیرگروه 2مقطع کارشناسی: شیمی کاربردی، شیمی محض، مهندسی ایمنی، مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی نفت، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی ایمنی و بازرس فنی
مقطع کاردانی: کاردانی فنی مواد
زیرگروه 3مقطع کاردانی: کاردانی الکترونیک هواپیمایی، کاردانی اویونیک هواپیما، کاردانی پالایش گاز، کاردانی شهرسازی، کاردانی فنی برق، کاردانی فنی جوشکاری، کاردانی فنی صنایع، کاردانی فنی صنایع شیمیایی، کاردانی فنی عمران، کاردانی فنی عملیات پتروشیمی، کاردانی فنی معدن، کاردانی فنی مکانیک، کاردانی نقشه برداری

پنج ویژگی های برنامه ریزی اصولی برای کنکور ریاضی

1- برنامه ریزی هر داوطلب باید بر مبنای نقاط ضعف و قوت، ویژگی های روحی و جسمی شخص تنظیم شود.

 2- برنامه ریزی باید واقع بینانه باشد یعنی متناسب با توانمندی دانش آموز. دانش آموزی ممکن است بیش از 10 ساعت در روز را مطالعه کند داشته باشد و دیگری نتواند بیشتر از 8 ساعت در روز مطالعه کند، پس برنامه ریزی باید قابل اجرا باشد.

3- برنامه ریزی باید برمبنای هدف باشد. مثلا کسی که رشته های مهندسی دانشگاه دولتی را می خواهد باید به همان نسبت تلاش خود را بیشتر کند.

4- برنامه ریزی باید قابل ارزیابی باشد، در واقع شما باید با توجه به برنامه متوجه نقاط ضعف و قوت خود شوید و میزان پیشرفت یا پسرفت خود را ارزیابی کنید.

5- برنامه ریزی باید انعطاف پذیر باشد ممکن است در طول روز اتفاقات غیرمنتظره ای پیش بیاید که شما را از درس خواندن دور کند به همین دلیل باید ساعاتی در هفته را برای مطالعه دروس عقب افتاده اختصاص دهید.

آیا میتوان از خدمات مشاوره کنکور ریاضی رایگان استفاده کرد؟

مشاوره رایگان کنکور ریاضی یک پکیج رایگان بسیار عالی برای کلیه داوطلبان محترم و متقاضیان گرامی محسوب می‌شود. با توجه به کاهش تعداد داوطلبان رشته ریاضی و فیزیک نسبت به سایر گروه‌های آزمایشی ، ممکن است داوطلبان این گونه تصور کنند که پذیرش در این رشته بسیار راحت شده است. اما این گونه نیست و ظرفیت‌ها بر اساس تعداد شرکت ها تعیین می شود.

سایت های فراوانی هستند که به صورت رایگان به شما مشاوره میدهند. حتما از این ویژگی استفاده کنید و سوالات خود را با مشاوران در میان بگذارید.

وظایف و ویژگی هایی که یک مشاور کنکور ریاضی را برجسته می کند

مشاور خوب ویژگی‌هایی دارد که او را از بقیه متمایز می کند. شناخت دقیق این ویژگی ها به شما کمک می کند تا بتوانید مشاور خوب و بد را از هم تشخیص دهید. در اینجا به چند مورد از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

۱- مشاور خوب بایستی از دانش آموز شناخت اولیه صحیح و کافی داشته باشد.

۲- مشاور باید با عادت های دانش آموز آشنایی داشته باشد. شناخت وی از عادت‌های زمان گیر دانش آموز و تلاش برای رفع آنها می تواند کمک شایانی به موفقیت تحصیلی او بکند.

۳- تجویز برنامه متناسب با دانش آموز : مشاور بایستی با توجه به توانایی های دانش آموز برای وی اهداف کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تعریف کند و برنامه ریزی صحیحی برای رسیدن به آنها انجام دهد.

۴- سنجش نتایج و آمار تحصیلی دانش آموز به نحوی که بتواند روند پیشرفت تحصیلی او را تعیین کند.

۵- اشراف بر دروس دانش آموز، مشاور بایستی با درس هایی که دانش آموز در گیر مطالعه آنهاست آشنایی کافی داشته باشد و بتواند سوالات درسی او را به نحو مطلوبی پاسخ بدهد.

۶- تربیت یک شخصیت خود آگاه و توانا: یک مشاور تحصیلی مناسب بایستی بتواند پس از مدتی دانش‌آموز را از راهنمایی و وابسته بودن خارج کند‌. وی باید به ارتقای توانایی تحصیلی دانش آموز کمک کند تا از او شخصیتی قدرتمند بسازد که به خودشناسی رسیده و می تواند برای خودش برنامه ریزی کند.

مشاوره تلفنی کنکور ریاضی چیست؟

همه ما می‌دانیم که انجام وظایف یک مشاور تحصیلی نیاز جدی به حضور وی ندارد. مشاوران کنکور ریاضی می توانند به صورت هفتگی یا روزانه با دانش آموزان در تماس باشند و روند پیشرفت آنها را بررسی کنند و همچنین متناسب با کمبودها و ضعف های آن ها برایشان برنامه ریزی مجدد کنند.

سوالات متداول

باتوجه به پرسش های اتفاق افتاده آیا می توان یک سوال در این مکان اضافه شود؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از لورم ایپسوم متن ساختگی با تول
ید سادگی نامفهوم از لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از ید سادگی نامفهوم از لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی
نامفهوم از